PERSBERICHT: Veiligheid op hoog niveau!

Bij alle werkzaamheden waarbij valgevaar bestaat vanaf 2,5 meter hoogte – of bij aanvullende risico’s zelfs minder dan 2,5 meter – dienen maatregelen te worden genomen ter voorkoming van valgevaar. Doordat er door opdrachtgevers, werkgevers en werknemers onnodige risico’s worden genomen door het onjuist, onvolledig of soms helemaal niet gebruiken van veiligheidsvoorzieningen gebeuren er jaarlijks diverse ongelukken bij het uitvoeren van werkzaamheden op of aan het dak. Sommige met dodelijke afloop.

Als één van ’s werelds marktleiders op het gebied van waterdichting en isolatie van gebouwen, en marktleider in Nederland, neemt SOPREMA ook op het gebied van veiligheid het voortouw. In samenwerking met Vlutters Tools & Safety, de veiligheidsexpert van SOPREMA, biedt het bedrijf dé oplossing: Soprasafe, permanente veiligheid op het dak.

Soprasafe is een allround permanent valbeveiligingssysteem voor het werken op platte daken. De ankerpunten en het horizontale RVS lijnsysteem kunnen op relatief simpele wijze op de dakconstructie gemonteerd worden. Met Soprasafe kan de dakbetreder op een zeer veilige wijze het dak betreden om (onderhouds)werkzaamheden uit te voeren op het dak.

Waarborg veiligheid op platte daken!

Het moet vanzelfsprekend zijn dat een veiligheidssysteem op een dak goed, vakkundig en conform de wettelijke eisen en regels wordt geplaatst. Voor het inrichten van platte daken wat betreft de veiligheidsvoorziening is nu een BRL opgesteld. De beoordelingsrichtlijn (BRL 9935) maakt het mogelijk veiligheidsprocessen te certificeren en te voorzien van het KOMO kwaliteitskeurmerk. De veiligheid op platte daken wordt geborgd in de vorm van ontwerp, aanbrengen en inspecteren van het dak met de daarvoor geschikte veiligheidsvoorzieningen, uitgevoerd door gecertificeerde vakmensen. Zo kun je er op vertrouwen dat de geadviseerde valbeveiliging systemen aan de wettelijke eisen voldoen en volgens de geldende voorschriften geplaatst, geïnspecteerd en onderhouden worden.

Vlutters Tools & Safety, de veiligheidsexpert van SOPREMA, heeft als eerste bedrijf in Nederland het KOMO-procescertificaat voor veiligheidsprocessen ontvangen. Vlutters Tools & Safety, tevens betrokken bij het ontwikkelen van BRL 9935, laat op deze manier zien dat zij dé partner zijn voor veiligheid op het allerhoogste niveau.

Het product Soprasafe voldoet aan alle gestelde eisen voor valbeveiligingssystemen. Daarnaast is een gepatenteerde valdemper ingezet om de krachten van een eventuele val te absorberen en zijn alle onderdelen van RVS 304, RVS 316 en aluminium wat het geheel onverslijtbaar en corrosie-vrij maakt. Maar iedere veiligheidsvoorziening is zo sterk als de zwakste schakel. Een valbeveiligings-systeem dat op ieder punt uitvoerig getest en gecontroleerd is maar volgens een onjuiste of onvolledige wijze verwerkt wordt geeft geen zekerheid bij een val.

Meer productinformatie kan u hier terugvinden.

Adresgegevens

Geeuwkade 21